ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ ΣΕ ΚΟΜΜΑΤΙΑ Δημιουργία πορτρέτου μεγάλης κλίμακας στην τάξη με την τεχνική σχεδιασμού αντιστρές

Σε αυτό το μάθημα των καλλιτεχνικών, δημιουργούμε στην τάξη ένα ομαδικό έργο «τέχνης» που ξεκινά ως μάθημα για το σχέδιο, τη διακόσμηση, το χρώμα και τελειώνει με την «αποκάλυψη» ενός πορτρέτου μεγάλης κλίμακας εμπνευσμένου συνήθως από προσωπικότητες της Τέχνης, της επιστήμης και της ιστορίας.

Με τους μαθητές του γυμνάσιου Βεύης «κατασκευάσαμε» τα πορτρέτα:

280184320_1406999443067135_5419005970550618046_n

  • Μέγας Αλέξανδρος κεφαλή από μπρούντζο, περ. 150 π.Χ. στο Μητροπολιτικό μουσείο της Νέας Υόρκης, τμήμα Γ1

279851406_738000360541510_2919461566664492432_n

  • Αφροδίτη του Σάντρο Μποτιτσέλι (λεπτομέρεια από το έργο «η γέννηση της Αφροδίτης»), τμήμα Β’ και Γ2

279926186_1630774634039570_7012991439555629961_n

  • Μόνα Λίζα του Λεονάρντο ντα Βίντσι, Α’ Γυμνασίου

Όπως μπορείτε να διακρίνετε στις εικόνες, κάθε ένα από τα πορτρέτα (διάσταση περ. 1μ. x 1,20μ.) αποτελείται από 20 τμήματα. Ο καθηγητής προετοιμάζει και επεξεργάζεται ψηφιακά το κάθε πορτρέτο δημιουργώντας 20 αφηρημένες απροσδιόριστες εικόνες πάνω στις οποίες θα δημιουργήσουν οι μαθητές. Η τάξη συνήθως δε γνωρίζει την ταυτότητα του πορτρέτου για να αυξηθεί το στοιχείο της έκπληξης στο τέλος, όταν συγκεντρωθούν και τα 20 τμήματα για την «αποκάλυψη».

Η πρώτη εργασία για κάθε μαθητή είναι να σχεδιάσει στο σκουρόχρωμο τμήμα του πορτρέτου του μοτίβα διακόσμησης και έπειτα να τα χρωματίσει. Οι μαθητές είναι ελεύθεροι να εκφράσουν την ατομικότητά τους μέσω της σύνθεσης, του χρώματος ή της επιλογής σχημάτων ζωγραφικής anti-stressπου παραθέτει ως παράδειγμα ο καθηγητής αξιοποιώντας τα οφέλη που προκύπτουν:

«…Η ζωγραφική, σου επιτρέπει να αδειάσεις το μυαλό σου από ανεπιθύμητες, συχνά ανεξέλεγκτες σκέψεις και να ασχοληθείς με μια δραστηριότητα που μπορείς να ελέγξεις. Εσύ αποφασίζεις τι να σχεδιάσεις και ποια χρώματα θα προσθέσεις στο σχέδιό σου. Ενώ εστιάζεις  στη δημιουργική διαδικασία, δεν δίνεις σημασία στο άγχος…»

Kelly Lynch, σύμβουλος ψυχικής υγείας και θεραπευτικής τέχνης στο Seattle

Καθώς η εργασία εξελίσσεται διασφαλίζουμε ότι όλοι οι μαθητές θα παραμείνουν ενεργοί και θα ολοκληρώσουν το έργο τους ταυτόχρονα, αλληλοβοηθούμενοι. Τέλος, αφού κόψουμε, ευθυγραμμίσουμε και κολλήσουμε προσεκτικά πάνω σε χαρτόνι όλα τα τμήματα, σχηματίζουμε τη τελική εικόνα. Σε αυτό το στάδιο οι μαθητές θα ανακαλύψουν την ταυτότητα του πορτρέτου. Με αυτές τις πληροφορίες μπορούν στη συνέχεια να αποφασίσουν εάν κάποια από τις επιμέρους εικόνες χρειάζεται κάποιες χρωματικές ή τονικές προσαρμογές ώστε να βελτιώσουν την επίδραση της τελικής εικόνας.

Αναρτούμε την ομαδική μας εργασία στους διαδρόμους του σχολείου αντλώντας αυτοπεποίθηση για τη συμβολή μας στη δημιουργία του έργου και εκμαιεύουμε τον έπαινο!

 

Δημοσιεύθηκε στην Χωρίς κατηγορία. Αποθηκεύστε τον μόνιμο σύνδεσμο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *